Saturday, December 20, 2008

malam ini,,,

Aku seorang yang suka berkata!Tidak berhenti dari apa yang hendak dikata.selagi boleh berkata,aku akan berkata.tapi malam ini aku tidak mampu menjadi sebegitu.terkelu dan terbisu.aku menjadi seperti kehilangan mulut aku.tetapi aku macam dapat merasakan sesuatu seperti kedengaran suara-suara yang tergiang-ngiang.mungkin kata-kata itu kua dari hati aku.hati yang keseorangan.mengeluarkan suara meraung kebosanan.kebosanan seperti di dalam peti.tidak mampu untuk bergerak.tidak mampu untuk menyuara.lalu jari-jemari ku mengeratkan di tubuh si pena untuk meluahkan kesayuan di dalam diri.mengarang sebuah sisipan di malam hari bukan lah hanya untuk bermain dengan emosi.aku si perkarya hanya ingin meluah isi hati.mungkin sesuatu yang sukar bagi makhluk lain memahami isi-isi sisipan ini.mungkin juga sesuatu yang pernah berlaku pada malam ini mengingatkan aku tentang kisah-kisah yang pernah aku lalui dahulu.gelap malam dalam diam aku dimakan kelam.lalu jiwa ku hilang dari tubuh ku.aku terbang jauh ke langit berteman bintang-bintang yang berkelip.semakin lama aku di atas semakin hilang gelita bintang-bintang ini.angin pun menjadi buhsan untuk bertiup.bulan hampir ditutup oleh awan.aku melawan,aku kembali ke tubuh ku terus menoleh ke arah cermin.melihat wajah ku yang tenang.tapi tuhan saja yang tahu sebalik wajah ini.terlalu ketara perubahan dalam hidupku.(18.12.08/1.00am)

No comments: